[MV/가사/더빙] Shiny(빛나) - 모아나(Moana)OST

반응형
728x170

영화 내용은 리뷰 참고 - [MV] 모아나, 2017

[MV/가사/더빙] How far I'll go (언젠가 떠날거야) - 모아나(Moana)OST

[MV/가사/더빙] You're Welcome(괜찮아) - 모아나(Moana)OST



처음에는 느끼해서 토나올 거 같았는데

(+ 스토리에 집중하느라 악역에 대한 반감) 

제일 자주 찾아듣는 마성의 노래였다

ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ 

이 노래만큼은 더빙판이 훨씬 좋음!

국뽕이 아니고 정말 이 기름진 노래를 

우리말로 이렇게 찰지게 표현하다니. 

(왠지 뿌듯)


영상도 유난히 이 노래에서 비주얼 폭발하는 듯. 

특히 마우이 흑역사 얘기하면서 

(비열한 시끼 목소리도 겁내 찰떡) 

단조로 내려가는 부분! 조개 껍질 닫히고 어두워지는데 

무슨 도박의 도시 마카오인 줄 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ 

암튼 이 또라이스러움과 약간의 잔인함,

(마우이 껍질 약하다고 그 돌벽같은 곳에 

긁는 부분은 볼때마다 윽) 

그리고 나르시시즘의 끝판왕이 어루러져서 

샤이니라는 노래가 되었다 ㅋㅋㅋㅋㅋㅋㅋ

개성이 뚜렷하다 보니까 매력포인트가 많은 노래다.




Shiny (빛나)



나 타마토아 완전 화려해졌어 

한때는 칙칙했지만

지금 누구보다 행복하단다 

왜냐면 멋있으니까


Well, Tamatoa hasn't always been this glam

I was a drab little crab once

Now I know I can be happy as a clam

Because I'm beautiful, baby



너의 할머닌 마음의 소리 

들어야한다 했지만

이 몸이 네 글자로 결론 내줄게

다 거짓말


Did your granny say listen to your heart

Be who you are on the inside

I need three words to tear her argument apart

Your granny lied!



난 언제나 빛나 

마치 해적선의 보물들처럼 

찬란해 또 폼나게 빛나 

부자 사모님의 목걸이처럼 


I'd rather be, Shiny

Like a treasure from a sunken pirate wreck

Scrub the deck and make it look, Shiny

 I will sparkle like a wealthy woman's neck



안심해 물고기는 정말 멍청해

뭐든 밝은 것만 찾아 한심해

점점 더 다가와 제일 

빛나는 것 찾아

음 맛있는데?


Don't you know Fish are dumb, dumb, dumb

They chase anything that glitters (beginners!)

Oh, and here they come, come, come

To the brightest thing that glitters

Mmm, fish dinners



해물은 공짜 

너도 내겐 공짜


I just love free food

And you look like seafood

(Like seafood)


[마우이 변신 실패]



이런, 이런, 이런

이젠 변신술이 안먹히나봐

요 꼬마 반신반인 마우이

그런 엉터리 마술은 

집어치워 됐어

이젠 옛날의 네가 아니야


Well, well, well

Little Maui's having trouble with his look

You little semi-demi-mini-god

Ouch! What a terrible performance

Get the hook (get it?)

You don't swing it like you used to, man



나도 한땐 너를 따라했었어 

네가 문신한 것처럼

나도 나를 멋지게 장식해봤어 

나 숨길 수 없어


Yet I have to give you credit for my start

And your tattoos on the outside

For just like you I made myself a work of art

I'll never hide; I can't,



너무 빛나 

다이아몬드처럼 눈이 부시지

폼나지? 정말로 난 빛나

딱딱한 등껍질 때문에 

너희는 날 못이겨


I'm too Shiny

Watch me dazzle like a diamond in the rough

Strut my stuff; my stuff is so Shiny

Send your armies but they'll never be enough

My shell's too tough



마우이 너 계속 해보셔

나는 천하무적 갑각류 

넌 나를 절대로 못이겨

너는 끝이야 

너를 산산조각 내줄게 

니 가슴도


Maui man, you could try, try, try

But you can't expect a demi-god

To beat a decapod (look it up)

You will die, die, die

Now it's time for me to take apart

Your aching heart



널 버린 부모를 멀리 떠나와서

인간에 더 많은 사랑 받으려

애를 쓰지만

너는 껍질이 약해 못이겨


Far from the ones who abandoned you

Chasing the love of these humans

Who made you feel wanted, You tried to be tough

But your armour's just not hard enough



마우이 내가 차면 정말 아프지

언제봐도 난 늘 빛나

잘 봐 네 인생의 마지막 불빛 

인생은 그런 것


Maui, Now it's time to kick your Hiney

Ever seen someone so Shiny

Soak it in 'cause it's the last you'll ever see

C'est la vie mon ami



나는 빛나 

이제 유언이나 준비해둬라 

날 위해

넌 나처럼 될 수 없어 

뭐라해도 나는 빛나


I'm so Shiny

Now I'll eat you, so prepare your final plea

Just for me

You'll never be quite as Shiny

You wish you were nice and Shiny




Lyrics from "Moana"

Music and lyrics by Lin-Manuel Miranda and Mark Mancina

Performed by Jemaine Clement as Tamatoa



반응형

Nowhere Cafe

삶을 풍요롭게하는 덕질을 추구합니다

    이미지 맵

    Culture/Music 다른 글

    댓글